Viva Colombia - Reisverslag uit Colombia, Colombia van Amy Ellen - WaarBenJij.nu Viva Colombia - Reisverslag uit Colombia, Colombia van Amy Ellen - WaarBenJij.nu

Viva Colombia

Blijf op de hoogte en volg Amy

01 April 2014 | Colombia, Colombia

Hee!

Inmiddels zijn we bijna een maand in Colombia en staat het met stip op nummer 1 van onze favoriete landen! We zijn aangekomen in Bogota waar we voor het eerst onze lange broek aan hebben gehad tijdens een fietstocht door de stad. Ook hebben we hier de kuiten goed getraind tijdens het beklimmen van de Cerro de Monserrate, hier was de hoogte van 3200 goed te voelen!

Na deze grote stad zijn we doorgegaan naar Villa de Leyva, een klein schattig dorpje waar we hebben geslapen bij een oom en tante van de hostel eigenaar in Bogota. Hele lieve mensen, waar we ons Spaans goed konden oefenen, zij vonden dit vooral erg lachwekkend. Via Sogamoso, waar we met beide benen op de grond zijn gezet tijdens de yoga les (met een gesloten kringspier, omdat we anders onze positive energie zouden verliezen volgens de yoga leraar) doorgegaan naar San Gil. Dit stadje staat bekend om de extreme sporten en hier hebben we dan ook een letterlijk hoogtepuntje bereikt tijdens het paragliden! Het was even gek om van een berg af te rennen, maar eenmaal in de lucht was het echt heel mooi.

Aan de Carribische kust hebben we genoten van mooie stranden en heerlijke cocktails! Daarnaast zijn we ook erg actief geweest en hebben we een 4 daagse hike gemaakt door de jungle naar Ciudad Perdida. Door de hitte (40 graden), de beklimmingen en onbegaanbare paadjes was het best een pittige hike voor ons als onervaren hikers. Gelukkig waren we goed uitgerust met onze wandelschoenen, helaas verminderde dit het zweten niet..

Hierna zijn we doorgegaan naar Cartagena, een ontzettend mooie stad met kleurrijke gebouwen, mooie stranden en salsa muziek. Er hangt een heerlijke sfeer, overal klinkt salsa muziek en staan mensen te dansen.

Toen hebben we de Carribische kust ingeruild voor een grote stad: Medellin. Hier zijn we naar een voetbalwedstrijd geweest, Medellin tegen Bogota, vergelijkbaar met Ajax - Feyenoord in Nederland. 90 minuten lang speelde de fanfare en werd het clublied gezongen. Helaas bleken wij in de kleuren van Bogota te zitten in het thuisvak van Medellin, hier moeten we de volgende keer toch beter over nadenken. Superleuk om dit een keer te hebben meegemaakt, alvast een voorproefje voor het WK! Verder hebben we hier een tour van Pablo Escobar gedaan en meer geleerd over de bizarre en indrukwekkende geschiedenis van Medellin.

We pakken zo de bus naar Salento om daar de lekkerste koffie te proeven. Via Cali (de salsa hoofdstad) reizen we door naar Ecuador, waar we ons volgende reisverslag zullen schrijven!

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes, erg leuk om te lezen!

Heel veel liefs!

• 01 April 2014 - 20:12

Monika:

Heerlijk verhaal weer! En het werd tijd ook haha! Ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal! En naar je terugkomst! (Haha sorry hier wil je helemaal niet aan denken) veel liefs!!

• 01 April 2014 - 21:22

Trudie:

Fijn weer een berichtje en zeker ook de foto's!!
    Wie hangt daar aan dat parachuutje??? Ben blij dat ik dat pas achteraf hoor haha.
    Wat genieten jullie wel daar. Die foto van dat uitzicht over de "Verloren stad" is echt prachtig!!!
    We kijken alweer uit naar je volgende blog. Ik check het iedere dag hoor ;-)
    Heel veel liefs xx

• 02 April 2014 - 10:17

Anita:

Geweldig om te lezen. Jullie genieten volop en maken heel wat mee. Mooie foto's. Veel plezier verder en ook ik kijk uit naar jullie volgende blog. Liefs Anita

• 02 April 2014 - 10:23

Annitta:

Hoi Amy en vriendin,
    Heerlijk om iets van jullie te horen. Fijn dat je zo geniet. je zou bijna jaloers worden. Amy , je hebt het verdiend. Ik zou zeggen nog veel plezier, en laat nog iets van je horen.. Hoe het met ons gaat, hoor je later wel. Lieve groetjes Annitta

• 02 April 2014 - 14:44

Audry:

Wat leuk om weer iets van jullie te lezen. Amy goed om te horen dat je zo van voetbal houdt!! (vinden de neefjes hier!! haha) Wat een mooie verhalen en foto's. Geniet maar lekker zo verder. Dikke kus.

• 02 April 2014 - 18:55

Oma En Oma:

Hallo lieve meisjes
    Ook wij waren weer blij met het nieuwe berichtje. Het verrast ons ook steeds wat je weer ondernomen hebben. Mooie foto's ook. Veel liefs en xxx

• 02 April 2014 - 19:03

Oma Beije De Korte:

Vond het leuk jullie verslag te lezen Je genieten wel in Colombia en de in Bogota.
    ,muziek en fietsen en klimmen en gezellig kopje salento koffie Lieve groetjes en tot horens Oma Beije

• 03 April 2014 - 11:25

Ellen:

Vorige week zei opa, Ellen schrijft niet veel op haar blog. Toch even gaan kijken en dan kom je dit gezellige reisverslag tegen. Super te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben en duidelijk dat jullie van afwisseling houden: strand, fietsen, koffie, klimmen enz. Veel plezier nog..

• 03 April 2014 - 11:43

Anneliese Dirks:

hoi,
    super om wat van jullie te horen.
    wat een mooie ervaringen hebben jullie al mee gemaakt.
    geniet ervan.

veel liefs Anneliese (floralaan)

• 03 April 2014 - 14:01

Jente:

Superleuk verhaaltje weer! Tof dat jullie zoveel tijd hebben in Colombia, wij hebben de Ciudad Perdida, Villa de Leyva en San Gil moeten overslaan door tijdgebrek; ik ben jaloers :D Geniet ervan in Salento, lekker koffie drinken!! X

• 08 April 2014 - 15:13

Nancy:

Hai Amy, wat leuk om over jullie avonturen te lezen. Klinkt geweldig!!
    Geniet er nog van. Liefs Nancy

• 15 April 2014 - 21:40

Lianne:

Hoi Ellen en Amy,
    Jullie gezichten staan gewoon constant op de "genieten-stand"!
    Leuk om jullie verslagen te lezen.
    Groetjes van Lianne, ook van Ed, Demi en Michelle X

• 18 April 2014 - 14:19

Selma:

Superleuk om je verhalen te lezen, ben benieuwd naar de volgende! Geniet ervan :) xxx

• 19 April 2014 - 14:52

Miranda:

Hoi Ellen en Amy,
    Wat zijn jullie avonturiers zeg. Heel leuk om te lezen allemaal. Ga zo door :-)
    Liefs van Miranda

• 20 April 2014 - 22:20

M.Beije Aan Amy.:

Wat genieten jullie toch veel Je zou er zin in krijgen in zo'n reis l

hartelijk dank voor felicitatie. Liefs Oma