Alles snor in Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Amy Ellen - WaarBenJij.nu Alles snor in Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Amy Ellen - WaarBenJij.nu

Alles snor in Ecuador

Blijf op de hoogte en volg Amy

29 April 2014 | Ecuador, Quito

Buenas!

We beginnen onze blog met de laatste week in Colombia. Salento is een klein dorpje, midden in de bergen waar we hebben geslapen in een boerderij dat omgetoverd was tot hostel en waar ´s avonds heel gezellig muziek werd gemaakt bij het kampvuur. Vanuit hier hebben we een hele leuke koffie tour gedaan, waar we zelf de lekkerste koffie hebben gemaakt “van boon tot kopje”.

In Cali hebben we onze eerste salsa lessen gehad, dit bleek lastiger dan gedacht maar gelukkig konden we ´s avonds oefenen op een salsa feestje. Cali was alweer onze laatste stad in Colombia en vanuit hier zijn we doorgereisd naar Quito, de hoofdstad van Ecuador. Daar zijn we een paar dagen geweest om opnieuw aan de hoogte te wennen en hebben we met één voet op het noordelijk en één voet op het zuidelijk halfrond gestaan op de evenaar.

Na Quito zijn we doorgegaan naar Latacunga om de hoogste nog actieve vulkaan ter wereld te beklimmen. We zijn tot de gletsjer op 5000 meter gelopen en het zicht vanaf hier was ongelooflijk mooi! De terugweg hebben we op een mountainbike gedaan, waarvan de remmen het iets minder goed deden dan we hadden gehoopt, dit zullen we de volgende keer iets beter checken…

Verder hebben we de Semana Santa (pasen) gevierd in Banos. In Ecuador wordt dit gevierd met cocktails en salsa dansjes, maar ook hebben we braaf een kerkdienst bijgewoond. Banos, dat in het Spaans ook wc betekent, staat bekend om outdoor sporten dus leek het ons leuk om hier te gaan raften. We hebben allebei een duik gemaakt in de wilde rivier, maar gelukkig hadden we genoeg veiligheidsinstructies gehad om elkaar eruit te vissen.

Hierna zijn we naar het koloniale stadje Cuenca gegaan, maar na twee dagen hadden we zoveel zin om naar het strand te gaan en hebben we de bus naar het surfdorpje Montanita gepakt. Hier hebben we de afgelopen 5 dagen van de zon genoten en een poging gedaan om te surfen. Weinig talent en hele hoge golven bleek geen goede combinatie…

Morgen schijnt hier het regenseizoen te beginnen, dus leek het ons een prima dag om de bus naar Peru te pakken. In totaal is het een reis van 26 uur, maar met onze VIP plekken: eigen tv schermpjes en eten aan boord hebben we hier eigenlijk best wel zin in!

Muchos besos!

• 29 April 2014 - 10:59

Monika:

Hee lieve reizigers! Wat een heerlijk verhaal weer! Wat maken jullie veel mee tijdens deze reis zeg! Geweldig om te lezen allemaal! En cocktails met Pasen, dat vind ik een perfect idee haha! Haha Amy, ik zie het voor me, jij op een surfplank te midden van woeste golven ;) Geniet van de lange reis en laat maar weten als jullie aangekomen zijn! Veel liefs!!

• 29 April 2014 - 13:08

Annitta:

Hoi Amy en vriendin,
    Wat een heerlijke en een boeiende reis. Ik word bijna jaloers, al ben ik nu een paar dagen in Italië. Het is fijn om jullie verslag te lezen. Het is net of je het zelf mee beleefd.Geniet er van, tot de volgende keer.

• 29 April 2014 - 17:52

Trudie:

Lieve Meiden,
    Wat heerlijk om weer een berichtje te lezen.
    Wij genieten ook mee met wat jullie allemaal beleven daar aan de andere kant van de wereld.
    Jullie pikken wel alle hoogtepuntjes daar mee he?! Carnaval, Pasen en straks nog de WK.
    Ook lekker sportief bezig zo: hiketours, paragliden, raften, fietsen, surfen en natuurlijk Salsadansen!!
    Gelukkig kunnen jullie straks bijkomen tijdens die héééle lange busreis naar Lima. Doe af en toe maar een loopje door het gangpad, anders ben je helemaal stijf gezeten.
    Laat maar gauw weten als je daar bent aangekomen, want in de bus heb je vast geen Wifi..
    Heel veel plezier, lekker genieten en heel veel foto's maken.
    Veel liefs xxx

• 01 Mei 2014 - 18:30

Eva:

oehlala, Ellen aan de salsa!
    kusjes!

• 03 Mei 2014 - 11:11

Annelies:

Wooooooow Ell wat doen jullie gave dingen zeg! Echt zo leuk om te lezen en om ook een beetje te kunnen zien wat jullie allemaal doen! Geniet er nog maar heel erg van! xxxx

• 06 Mei 2014 - 12:29

Demi:

Hee Ellen, Als eerst gefeliciteerd met je verjaardag vandaag!
    Echt superleuk wat jullie allemaal doen daar zegt, lijkt me allemaal heel mooi!
    Heel veel plezier nog allebei en geniet ervan!
    Xxx

• 08 Mei 2014 - 11:39

M.Beije Aan Amy.:

Amy, Allereerst hart gefeliciteerd met je verj.dag .Niet te veel wagen hoor.Vind de reis wel spannend.Liefs Oma Beije