Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Amy Ellen - WaarBenJij.nu Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Amy Ellen - WaarBenJij.nu

Rio de Janeiro

Blijf op de hoogte en volg Amy

06 Maart 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Hola!

Op donderdag 27 februari was het eindelijk zo ver: onze reis naar Zuid-Amerika begon. Na een lange reis van 25 uur kwamen we aan in Rio de Janeiro. We hebben op een lief strandje in de zon een cerveja gedronken, met uitzicht op de skyline van Rio, een perfect begin van de reis! Cerveja was het enige wat we kenden op de kaart, Portugees blijkt toch lastiger dan we dachten...

De afgelopen week hebben we Rio verkend en zijn we compleet verliefd geworden op de stad; de mensen, de sfeer, het eten en natuurlijk de carnaval. De straten staan vol met dansende mensen, iets wat iedereen hier heel goed kan (daar kunnen wij als Gringo's nog wat van leren). Contact met de lokale mensen is snel gemaakt, overal waar je komt spreken mensen je aan en iedereen is erg geinteresseerd en behulpzaam.

Gister hebben we de Corcovado bezocht, iets wat je natuurlijk niet mag missen als je in Rio bent geweest. Het uitzicht was heel indrukwekkend en na zo'n 200 pogingen tot de perfecte foto, bleek liggend fotograferen de beste optie! Verder hebben we veel gewandeld door de gezellige straatjes en verschillende strandjes bezocht.

Zaterdagochtend vliegen we door naar Colombia. Van een Colombiaan uit het hostel hebben we nog wat extra tips gekregen en zijn we erg nieuwsgierig naar dit mooie land!

Veel liefs uit Rio!

ps. We zijn Nederland nog niet vergeten door de vele dropjes die we hebben gekregen. Ook laten we het de mensen hier proeven, maar zij zijn nog niet overtuigd.

• 06 Maart 2014 - 19:17

Samantha:

Wat een leuk verhaal, meiden! Goed om te horen dat jullie het zo naar je zin hebben daar en dat ze daar carnaval als de besten vieren!! Lekker meegaan in die gekte! Geniet nog lekker twee dagen van het moois dat Rio te bieden heeft en heeeel veel plezier in Colombia, maar dat komt vast goed met die tips ;) Liefs, Samantha

• 06 Maart 2014 - 20:16

Anita:

Hoi meiden. Leuk om op deze manier mee te kunnen genieten van jullie reis. Zo te lezen genieten jullie volop. Veel plezier straks in Colombia. Liefs Anita

• 06 Maart 2014 - 20:35

Matty:

Leukkkkk! Tof een verhaaltje van jullie te lezen! Klinkt erg goed zeg:) hier is alles met Pampus goed en Josien en Merijn hebben een tuintje! Volop actie dus hier vergeleken met jullie:P:P nee hoor
    Geniet van alles en dans lekker!! Xx

• 06 Maart 2014 - 22:50

Renske:

Aah meiden wat klinkt dat goed allemaal! Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Fijn dat jullie soms nog aan ons kleine kikkerlandje denken hihi! Heel veel plezier met de doorreis naar Colombia!

Dikke knuffel,

Renske

• 07 Maart 2014 - 09:35

Guus:

damn dat ziet er goed uit meiden. jaloers als ik die beelden zo zie. Gelukkig begint het hier ook mooi weer te worden dus hopelijk kunnen wij straks ook gewoon in t-shirt rond lopen. Veel plezier nog daar en ben benieuwd naar de volgende verhalen;)

• 07 Maart 2014 - 09:35

Guus:

• 08 Maart 2014 - 10:18

Myrthe:

Aaah dat klinkt echt heerlijk meiden! Die foto's zijn ook echt heel leuk om te zien, zo zien we toch een beetje hoe het er daar uitziet;)! Heel veel plezier in Colombia! Xx

• 09 Maart 2014 - 09:24

Ellen:

Hoi Ell,

Gisteren was opa even bij ons en dacht deze link uit zijn hoofd te weten, haha het was toch moeilijk als hij dacht. Vanmorgen kwam de mail en gelijk je verslag gelezen. Wat een vrolijkheid, dat jullie je vermaken is wel duidelijk. Heerlijk hoor. Van nu af aan gaan we jullie volgen. Groetjes vanuit een zonnig Vlissingen. Het is hier echt lente, dus wij genieten ook.
    liefs Ellen

• 09 Maart 2014 - 12:33

Monika:

Lieve Amy & Ellen, wat een heerlijk verhaal om te lezen weer! Zo fijn om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben! Keep us posted! En neem maar veel foto's! Veel liefs!

• 09 Maart 2014 - 19:39

Trudie:

Lieve Ellen en Amy,

Ook wij hebben je blog ontdekt.
    Heel erg leuk om te lezen!! Zeker ook de foto's.
    Ben benieuwd naar jullie foto "op de fiets door Bogota" ;-P

• 09 Maart 2014 - 20:04

Ellen (tante Van Amy):

Hoi Amy en Ellen,
    Wat leuk om jullie reisverslag te lezen, fijn dat jullie zo genieten. Wij genieten van verre met jullie mee.
    Heel veel plezier toegewenst en goeie reis. We volgen jullie.

Veel liefs uit Bruinisse, leen, rudi en ellen

• 26 Maart 2014 - 10:54

Miranda:

Hoi meisjes,

Leuk om jullie verslag te lezen. Wat een avontuur zeg, ik zou best eens stiekum mee willen kijken.
    Maar dat kan niet :-) Dat wil ik ook wel bij Romy. Jullie zitten daar dichter in de buurt dan ik.
    Ik kijk uit naar jullie volgende verslag.

Veel plezier verder, goeie reis en geniet van alles !
    Liefs van Miranda

• 26 Maart 2014 - 10:55

Miranda:

Hoi meisjes,

Ik kijk uit naar jullie volgende verslag.

Veel plezier verder, goeie reis en geniet van alles !
    Liefs van Miranda

• 26 Maart 2014 - 13:32

Jente:

Hola chica's! Ik had helemaal de FB post gemist dat jullie tóch een blog hadden :D Toffe foto's, hopelijk bevalt Colombia! (Vast wel, want het is er fantaaaaaaaastisch!!) Geniet ervan! xx

• 28 Maart 2014 - 17:24

Romy Pfeifer:

Hee Ellen en Amy!

Dat klinkt allemaal super! Als jullie net zo genieten als dat ik doe dan komt het zeker goed.
    Wat betreft het carnaval ik weet er alles van, hier in Aruba gaat het er precies zo aan toe.
    In Aruba noemen ze Nederlanders Magambas en wij Magambas kunnen nog heel veel van hun leren!

Geniet ervan en ik volg jullie hoor!

Liefs