Peru - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Amy Ellen - WaarBenJij.nu Peru - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Amy Ellen - WaarBenJij.nu

Peru

Blijf op de hoogte en volg Amy

23 Mei 2014 | Peru, Cuzco

Hola!

Na een lange reis van 31 uur zijn we aangekomen in Barranco, een hele leuke buurt in Lima. Hier hebben we rond gewandeld in de historische buurtjes en waren toen klaar om het avontuur aan te gaan in Iquitos, een stad midden in de jungle. Vanaf het vliegveld zijn we naar het hostel gebracht in een tuctuc,want hier rijden vrijwel geen auto´s.

Vanuit Iquitos zijn we met een kleine kano de jungle in gegaan om hier drie dagen te kamperen en onze verjaardagen te vieren. Vanwege het regenseizoen kun je alleen de jungle in met een boot en hebben we ´s avonds moeten zoeken naar een droog stukje land. Om ons kamp op te bouwen, moesten we eerst nog een paar bomen wegkappen en kregen we een dekentje en klamboe om onder te slapen. Erg comfortabele nachten dus.. ´s Nachts hebben we door de jungle gewandeld om anaconda´s, tarantula´s en alligators te spotten. De gids was de enige die het jammer vond dat we ´alleen´ een alligator vonden. De volgende dag hebben we onze lunch uit het water gevist en mochten we zelf de piranha´s schoonmaken. Dit was niet echt bevorderlijk voor de eetlust. Na al deze spanning, hebben we op de laatste dag heerlijk kunnen ontspannen in de amazone rivier tussen de dolfijnen. Deze avontuurlijke trip zorgde voor een onvergetelijke verjaardag!

Vervolgens zijn we naar de kust van Peru gereisd om pinguins en zeeleeuwen te spotten. Ook konden we hier mountainbikes huren om door de woestijn te fietsen en hier hebben we ceviche gegeten, een typisch peruaanse maaltijd van rauwe vis.
Hierna hebben we de bus gepakt naar een oase dorpje midden in de woestijn. Huacachina staat bekend om de hoge zandduinen waar je in een sandbuggy keihard doorheen kunt rijden, dit is net of je een half uur in een achtbaan zit. Na deze spannende rit mochten we op onze sandboard zelf een poging doen om beneden te komen. De dag daarna hadden we onszelf een dagje aan het zwembad gegund.

De volgende stad die we hebben bezocht was Cusco. Hier hebben we de eerste drie dagen ontzettend moeten wennen aan de hoogte, maar dit ging gelukkig snel over toen we 3000m zijn gedaald op de mountainbike. Dit was het begin van onze vierdaagse tocht naar de Machu Picchu. De rest van de dagen hebben we gewandeld door de bergen, deels over de echte inca trail. De inca trail was gemaakt voor de boodschappers die er van dorp naar dorp overheen renden (soms 70km per dag). Wij moesten hier zelf niet aan denken, voor ons was lopen al een hele opgave over de smalle bergpaadjes. Op de een na laatste dag hebben we geziplined van berg naar berg over een dal van 200m, dit was zeker de spannendste activiteit van de reis tot nu toe!
De laatste dag stonden we om half vijf klaar om de 2500 traptreden naar de Machu Picchu te beklimmen. Super indrukwekkend om uiteindelijk de zon op te zien komen tussen de bergen! Na deze enorm klim waren we het nog niet beu, dus hebben we de Machu Picchu Mountain bekommen om uiteindelijk op de top van 3000m hoogte te staan. Deze beklimming van in totaal 1200m hebben we de volgende dag goed gevoeld in de kuiten en vonden dan ook dat we een massage hadden verdiend!

De laatste twee dagen in Cusco hebben we relaxdagjes gehad, waarin we heerlijk uiteten zijn geweest en onze eigen chocolade hebben gemaakt tijdens een workshop. We zijn nu helemaal klaar om de hoogte en de kou in te gaan van Bolivia. Hier kunnen we onszelf eindelijk laten gaan op alle marktjes en souvenirwinkeltjes, waar we al een paar weken naar uitkijken.

Vannacht pakken we de nachtbus naar Bolivia en zullen we de volgende nacht doorbrengen op een eiland in Lake Titicaca.

Veel liefs!

• 23 Mei 2014 - 23:07

Samantha:

Wat een heerlijk verhaal weer, meiden! Super stoer wat jullie daar allemaal doen :) En groot gelijk dat jullie tussendoor ook af en toe een chill dagje doen na alle inspanningen! Geniet ervan en heel veel plezier in Bolivia! Liefs

• 24 Mei 2014 - 20:24

Opa En Oma:

Ik ben blij weer wat van jullie te horen. Wat mooi en fijn wat jullie ondernemen en beleven.
    Geniet er van en een fijne tijd verder.
    Veel liefs en xxxx van ons en piep

• 24 Mei 2014 - 20:50

Wim:

hoi meiden, wat maken jullie veel mee in deze reis. Harstikke leuk om weer wat te horen van jullie en blij dat jullie het zo naar de zin hebben. Geniet met volle teugen! Ben zo benieuwd naar jullie foto`s. Veel plezier verder.

Groetjes Wim, Trudie en Monika.

• 26 Mei 2014 - 09:34

Nancy En Jan:

Haai meiden

Aan het begin van onze werkdag hebben we jullie spannende avonturenboek gelezen. We zijn nauwelijks jaloers;-) Klinkt hartstikke leuk allemaal en lekker avontuurlijk!
    We kunnen niet wachten op jullie volgende verslag!

Geniet ervan en kom maar met meer leuke verslagen!

Groeten, Nancy en Jan

• 26 Mei 2014 - 17:52

Annitta:

Hoi Amy,
    Wat een boeiend verhaal. Een variërende reis. Geniet ervan. Ik zit nu in de zonnige Turkije. Tot gauw, tot de volgende reisverslag. Groetjes Annitta

• 26 Mei 2014 - 21:48

Trudie:

Lieve meiden,
    Heerlijk weer een blogbericht!! Zoveel mooi foto's!!
    Zo bijzonder, op de ene foto groeit er nog geen grasspriet en kan je surfen in het zand en op de andere foto is het vol groene natuur. Indrukwekkend die hoogtes en spannend natuurlijk op sommige momenten. Nu gaan genieten van Bolivia en zien we jullie misschien wel op de foto met een bolhoedje..
    Veel liefs xxx

• 28 Mei 2014 - 13:46

Miranda:

Hoi meisjes, wat een geweldige avonturen.
    En Ellen....waren Pippi en Mopsi lekker ;-)

• 29 Mei 2014 - 15:24

Ellen (tante..):

Hoi Amy en Ellen, wat een prachtige tochten hebben jullie gemaakt in Peru. Wat een verschillende natuur in dat land, schitterend. Jullie hebben het duidelijk naar je zin. Veel plezier in Bolivia, dat zal ook indrukwekkend zijn. Genieten maar.
    Lieve groet, Leen, Ellen en Rudi. Xxx

• 01 Juni 2014 - 13:34

Op Jan En Oma Mien:

Hallo lieve meiden, wat leuk dat jullie deze reis zo mooi beleven en zoveel zien. We wensen jullie een goeie reis toe in Bolivia, en lekker genieten. Veel liefs van opa en oma xxx

• 05 Juni 2014 - 14:43

Oma Beije De Korte:

Lieve meisjes.
    Jullie genieten volop en zien en beleven veel Je zullen veel te vertellen hebben
    het schiet nu hard op . nog even Maak maar mooie foto's en hoop jullie in goede gezondheid terug komen. Veel liefs oma B